Pád andělův vezdejších do vzedmutého Xaa aneb kterak démoni zpět se navracejí, ztráceje podobu svou…

Label Horus CyclicDaemon do tohoto světa vpouští kruhové démony takřka zřídka, ale jak známo, méně někdy znamená více, což samozřejmě platí i v oblasti okultury.

To Summon the Stars od Murderous Vision ve mně evokuje vizi Fluddova „komixu“ o genezi kosmu. Zejména obr. č. 4 (Chaos aneb směsice živlů). Toto spontánní vybavení si, díky oné „černokomorní symfonii“, rozhodně není nepatřičné. Je ovšem náhodné. Náhoda je spojencem chaosu. „Objektivní náhoda je souhrnem jevů, kterými se projevuje vpád zázračna do každodenního života.“ (Carrouges) Hluboká a hlubinná hudba.

El Ultimo Suspiro (1st chapter) od belgického projektu Ah Cama-Sotz je audiologickým obrazem snoubení nebe a pekla během posmrtné cesty (název znamená Poslední vzdech). Zjevování se démonů, andělů a Stínové Ženy… Může jít o cestu sebevraha na Měsíc, jehož sliz je (dle Tibetské knihy mrtvých) následnou formou existence člověka, který spáchal čin, latinsky zvaný MORS VOLUNTARIA. Tomu nasvědčují éterické femininní vokály, mísící se s mužským chórem, démonicky skřehotavým maskulinním hlasem a vznešeně evokativním projevem Pána Smrti, který jakoby řekl jen několik slov, ač sdělil úplně vše… Skladba je završena smíšením, kdy éterický vokál dostává androgynní charakter. LUNA je ženského, ale MĚSÍC mužského rodu. Řada existujících i neexistujících kultur s kořeny v dávné minulosti, spojovala Měsíc s maskulinními božstvy (sic).

Skladba projektu Polygon Encoding White začíná zvukem zahrávajícím si s prahem bolesti (i tehdy, je-li volume na vaší věži nastaveno jen na čtvrtku), rozvíjí se do zvukového prostoru, který mi připomíná Symphonies of the Planets (NASA Voyager Recordings) a nakonec se stáčí do experimentálně sonických vod. Phononautism.

Revolt Against the Modern World od Cotton Ferox je vskutku oříškem pro všechny škatulkáře: Occultop? Mindhop? Blbost, nikdo tam neskáče. Ledaže by to mohlo mít něco společného s rostlinou Humulus lupulus L. A co jako, že? Proč ztrácet čas hledáním škatulky, když v ní C.F. zůstanou úplně samojediní? Každopádně, pokud bych měl hledat analogii a některým, z již zavedených žánrů, našel bych snad jen ty, co CF sbližují s triphopem. Inu dobrá: do škatulky s nápisem OCCULTOP vložme Cotton Ferox a přidejme Bleeding Like Mine, Rada i Ternovnik, That Summer and Rainer Lericolais, T.A.C. a …, aby se rozpadla tlakem jejich osobitostí).
P.S.: Lídr projektu Carl Abrahamsson je mimochodem autorem článku Démonicky oslňující kouzlo kina (viz Revue HORUS, 1995 e.v.).

Upside Down od Sator Absentia & No Festival Of Light je koláží industriálních, abstraktních, lidských a ne-lidských zvuků a hluků. Konjunkce humanity a posthumanity. Velmi příjemná hudba zejména pro příznivce projektu Lunatic Asylum (MUSICARIN, do it hellself polyphrenick label) a laboratorních výzkumů parafrenie.

4th Sign Of The Apocalypse aneb Bryin Dall se presentuje skladbou Frater, věnovanou Albertu Velikému a zasvěcenou CHAOSu ve všech sférách a zvláště pak tomu, co bývá nazýván ŘÁDem. Mozkomazná mantra „Are you good witch or bad witch“ (vystřižená  z nějakého amerického filmu z 50. let , na nichž si autor zřejmě dost ulítává, soudě dle Quite A Chore z kompilace IMMORTAL LEGENDS) navozuje vcelku nervní atmosféru. Paráda, že, lunatici?

Stephen Pennick aka Ontario Blue nemá rád CD v igelitovém obalu. Dodal příjemnou a relaxační On The Outside. Info pro ty, co si oblíbili jeho vokální projev: This is instrumental musick.

Lecanora & Exotoendo stvořili Voidway, ambindustriální stěnu. Prázdnota z přeplnění. Soundtrack k senzorickému přetížení, Field Of Night od Dream Into Dust je „apokalypticko-darkfolkový“ opus, vzývající Pavouka Noci, který tká svá síťová pole, na nichž pěstuje to, co polapil na prahu.

Octarine II od This Morn‘ Omina je (jako obvykle) fúze EBM, industriálu, trance a techna, okořeněná rituály z epochy po Hegiře (Hidžře) a špetkou orientálního ducha (kterýžto není jen na východě).

Magthea (Hybryds) se coby Nadha představuje trekem Shabondama, který (podobně jako jiné „chaotické“ skladby) evokuje navštívení nezměrné říše snů. Můra se může velmi rychle změnit v motýla a naopak…

Simpliciter od O Quam Tristis… je pokrmem připraveným z odlišných ingrediencí: středověké sakrální hudby a postmoderní elektroniky, „lyrics taken from anonymous liturgical texts.“

Amen, pravím vám, neváhejte, mají-li vaše buňky zálusk na tuto krmi, neboť vskutku chutná jest. Citlivě namíchaná a pečlivě připravená.

Nabystřete si uši! Arci, nabystřete slechy své!

© Baka